Tuesday, September 21, 2010

Media dan Orang Politik


"Kita selalu nasihatkan anggota kita, media perlu menjadi langkah terakhir (untuk suarakan pandangan). Semua media akan cuba mendapatkan berita (sensasi), tapi kita akan sentiasa maklumkan kepada kepada ahli kita supaya selesaikan (masalah mereka) di dalam parti terlebih dahulu," Timbalan presiden PKR Syed Husin Ali(Malaysiakini)

Persoalan media dan kemunafikkan orang politik kadang-kala menjengkelkan. Selalu mereka menyalahkan media jika liputan yang dilakukan tidak menyebelahi mereka lebih-lebih lagi jika ianya oleh media arus perdana milikkan lawan.

Walhal mereka sendiri yang "membuka pekung" atas alasan yang kita sendiri kurang fahami.

Tidaklah menghairankan bagi orang seperti Jenapala Perumal, umum mengetahui kedudukan dan motif beliau itu, namun bagaimana pula bagi pemimpin atau ahli parti?

Adakah orang-orang ini boleh diberi kepercayaan untuk mengemudi parti? Seperkara mencerminkan kepada umum akan tindakan "tidak cerdik" mereka ini ialah "mereka-mereka" ini telah berjaya mensarkaskan organisasi/parti dan sedang memenuhi di dalamnya badut-badut yang bersikap barbarian! Tidak berdisiplin, perlembangaan dan undang-undang hanya terpakai pada individu atau pada keadaan tertentu.

Apa yang ditegahkan kepada ahli, itulah yang dilanggar mereka.

Orang politik kita tak perlukan, yang kita dambakan seorang pejuang yang luhur nilai!


No comments:

Post a Comment