Wednesday, September 1, 2010

SELAMAT TINGGAL PAK-PAK IMAM

RM91.6 juta bayar elaun imam, penyelaras masjid, guru takmir

KEPALA BATAS 20 Mac - Kerajaan memperuntukkan RM91.6 juta menerusi Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk diagihkan sebagai imbuhan dan elaun kepada kira-kira 18,000 imam, pegawai penyelaras masjid daerah dan guru takmir di seluruh negara tahun ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, imbuhan dan elaun berkenaan diberikan sebagai penghargaan dan tanda terima kasih kerajaan di atas sumbangan mereka menyemarakkan aktiviti dakwah.

''Elaun dan imbuhan yang kita beri kepada imam, penyelaras dan guru takmir ini kita bayar secara beransur-ansur. Tidak ada diskriminasi terhadap mana-mana negeri. Kita buat begini untuk memastikan wang berkenaan disalurkan di tempat yang betul dan tidak berlaku kelewatan.

''Untuk itu, Jakim telah menjalankan kerjasama erat dengan Pejabat Pembangunan Negeri (PPN) supaya nasib dan kepentingan golongan berkenaan dibela," katanya pada sidang akhbar selepas mengadakan majlis perjumpaan khas bersama imam-imam, guru takmir dan pegawai penyelaras masjid negeri Pulau Pinang di sini hari ini.


Tu dulu..jeng! jeng! sekarang dengar kabor pemberian elaun RM450 pak imam akan dihentikan mulai bulan nie(september 2010)...ishh! betol ke nie Jamil Kucing...?kesian!kesian!


Hmmmm...tak masyukk...ish!ishh!

Polisi yoyo UMNO-BN sekejap bagi sekejap tarik, sekejap jadi sekejap tak muktamad...macam kes tanggungan subsidi dan tanggungan bonus kakitangan kerajaan baru2 ini.

Betul2 UMNO-BN buat rakyat macam hancai..mentadbir urus ekonomi ikut logik akai dan nafsu perut dia...

Sheikh Najib Al Tak Muktamad..alahai rakyat Malaysia...

No comments:

Post a Comment